شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
حوادث دریایی سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۰۶:۱۶

نجات دو نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی

باشگاه خبری فراساحل: ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش در نخستین روزهای حضور خود در آب‌های آزاد و خلیج عدن توانست دو فروند نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت مانا، ناو گروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آغاز کرده بود در مسیر انجام ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان و همچنین حضور در آب‌های شرق آسیا، قبل از ورود به اقبانوس‌آرام و درحین گشت آموزشی توانست دو فروند نفتکش ایرانی را در محدوده خلیج عدن از چنگ دزدان دریایی نجات دهد.

براساس این گزارش، پنج فروند از قایق‌های تندرو دزدان دریایی در محدوده خلیج عدن به کشتی نفتکش ایرانی نزدیک شده و قصد تعرض به این نفتکش را داشتند که با هوشیاری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع ناوگروه سی و سوم این نیرو، دزدان دریایی مجبور به فرار شدند. سه روز قبل نیز در موقعیت 75 مایلی جنوب شرق موکلا یمن چهار فروند قایق دزدان دریایی به یکی دیگر از نفتکش‌های ایرانی حمله کرده بود که با آتش پرحجم ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش، دزدان دریایی متواری شدند. ناوگروه سی سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس است. به‌منظور تامین امنیت کشتی‌های داخلی و خارجی در آب‌های آزاد و آموزش دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ماموریت خود را از بندرعباس آغاز کرده است.



  کد خبر : 460
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :